tirsdag, januar 05, 2010

Året 2009!

Vell, eg e vell fremdeles ein svenske helt siden sist eg sjekka, men det e kanskje på tide og oppdatera om någe nytt nå! Har du ikkje fått det med deg så se forrige innlegg ;)
Tenkte eg ville gjer som mange andre har gjort på bloggane sine, nemlig og ta ein årsoppdatering, hva har Helene gjort i 2009 – i korte trekk! Enjoy ;)

Januar – Skolestart, først med T2 og Imf sitt arbeidermøte.
Tilbake til hverdagen og praksis, spennende halvår i vente med både tur til Tanzania og Patmos! Tiden gikk til planlegging.

Februar – Månedens høydepunkt var nok turneen vi var på med Bildøy, ein goe gjeng var vi som reiste rundt i Rogaland og hadde møter og fikk reklamert litt for Bildøy!

Mars – Den store reisemåneden, kofferten va pakket for 2 heilt fantastiske uker i Tanzania med mange sterke opplevelser, en tur som sent vil glemmes! I love Africa!


April – En ganske vanlig måned uten noe spesielt som eg komme på som prega den måneden.
Litt små events på Bildøy, påskeferie og det som hørre med til det.

Mai – Ein måned med mye aktivitet på Bildøy, siste innspurt! Aktivitesdag, diakonidag, rollebryllup, tanzaniakveld, fjelltur og revy va någe av det som stod på timeplanen! Pluss 17 mai ble jo feiret!

Juni – Bildøy eventyret ble avsluttet med en fin avslutningsfest, mens vi på T2 tok avslutningsuka vår på Patmos & Samos, herlig.

I tillegg fikk eg ein ekstra uke på Samos sammen med to herlige jenter – Siri Birgitte & Ida Kristin!
Dette va og måneden for store og gode nyheter som låg i vente, nettopp at mine 2 søstre va gravide og eg sko bli tante :D Å glede stor!!!

Juli – Måneden gikk stort sett til jobbing på Rema 1000 (Jørpeland) med unntak av ei friuga kor eg tok turen til Lyngdal og var på bibelcampen der og budde i telt sammen med Randi, før turen gikk til Bergen og NLM’s generalforsamling.
August – Litt jobbing, også va det selvsagt duket for årets UL i kongeparken kor eg va sammen med Siri Birgitte, Kristina & Ida Kristin, vi bodde sammen i campingvogn, ei herlige uga.
Også va det klart for skulestart på gimlekollen (års studium i kommunikasjon & livssyn), hadde ei fin innføringsuga i kr.sand og satte ittekvert kursen mot Bergen og leiligheten vår der.

September – Ein spennande måned! Eg & ellen meldte oss inn i elixia i håp om et nytt og bedre liv, vi var på brann stadion og fekk med oss uavgjort mellom viking og brann, vakenatt under valget, oppgaveskriving og mye mer kjekt.
Oktober - Studietur til London med KL gjengen! Ei utroli flott uga med mye bra undervisning og flotte opplevelser i en by en aldri kan gå lei av! I tillegg hadde Eg & Lillian ein utroli flotte dag sammen på Damsgårdsfjellet, solå skinte og me tok med oss kakao og kvikk lunsj, utroli herligt. Vel tilbake i leiligheten laget vi oss en god middag, hjemmelaget pizza, nam :)
November – Reiste heim til Jørpeland og ble heima i 2-3 uker og fikk slappa av der. Eg, Mor & Miriam reiste til oslo på besøk til Mona & Odd Fridtjov, veldi kjekt og få se deiras nye leilighet, også var vi jo og såg mamma mia musikalen, veldi kjekt.
Denne måneden bestemte og eg og Ellen oss for og flytte fra Bergen og heim til hver vår hjemplass. Pga studiet til hver av oss og vanskelighet med å få jobb i Bergen, så vi fant ut at det var til det beste slik.
Veldi rart og måtte si farvel til Bergen, har tross alt budd der i 2 ½ år!

Desember – Var måneden for flytting, reiste heim til jørpeland den 5 desember og fikk gå i gang med jobb på Rema 1000 ganske snart.
Ellers var det eksamen, så eg var ein liten tur i kr.sand og hadde den der.
Jul ble feiret heima sammen med Mor, Far, Miriam, morfar & tante Kristine. Var litt mindre folk i år enn vi var i fjor, men vi hadde ein veldi fine kveld sammen! Mange fine og nyttige julegaver ble det. I romjulå kom alle søskenå heim og vi fekk mange fine dagar sammen. Mor ble 50 år på julaftå, og dagen ble feiret den 30 des med stort kalas på Jørpeland, veldi kjekke kveld!

Også må det jo nevnast at Far hadde bursdag på nyttårsaftå, så gratulere te dokk begge :)
Nå e me komt inn i et nytt år, 2010, syns årå går utroli fort, huske ennå øvegangen fra 99-2000, føles ikkje så lenge siden, men det e faktisk 10 år si allerede, skummelt!
Nå har det blitt rolig i dørene igjen her heima itte alle e reist kver til sitt, og eg begynne ikkje med studiet før til neste uga (e fortsatt på gimlekollen)
Og denne måneden e ekstra spennande siden Mona og Jofrid har termin denne måneden, og me vente i spenning og glede oss til de to små kommer.
Nyttårsfortsette i år får bli at Eg & Mor ska komma i gang med trening på Akilles treningssenter, eg gir meg ikkje heilt ennå med dette her, hehe. Ønsk oss lykke til :)
Har du någen nyttårsfortsetter???

4 kommentarer:

Lillian sa...

Ååå! Det va kjekt å lese om Helene :D
Det va så kjekt den dagen på Damsgårdfjellet! Vi skulle hatt fleire slike daga... !! Kom kom til Bergen! ;D

Helene Kirkholm sa...

Ja eg e klar, me må ta ein tur til våren når snøen har fått smelta og solå skinne ;)

Storesøs sa...

Et spennande år du har hatt altså! Kjekt å lesa:) Glede meg te du komme te Oslo i februar!! Love u!

Prop-ellen sa...

hehe, lykke til;) nei, men alle gode ting er tre;) ...eller fire eller hva det er. hehe. heier på deg.

ellers var det gøy å lese, og gleder meg over at jeg fikk dele opplevelser med deg! Gode minner.

Gleder meg til bleie-innlegg snart;)