onsdag, oktober 14, 2009

Hjemme igjen.

Då var en vellykka tur til Oxford & London gjennomført! Eg kom tilbake til bergen mandag kveld ganske fullstappa me masse ny lærdom som er vell verdt å ta med seg videre, mye å tenke gjennom!
Har jo allerede skrevet en del om det som vi gjor i Oxford, kan bare legga til at me og hadde ein flotte dag med fokus på populærkulturen med Krish Kandiah, veldi spennende!
Vi reiste til London på torsdagen og overnatta på lancaster hall hotel, hvor vi også hadde mer undervisning md bl.annet Nick Pollard, Peter Williams, Jay Smith & David Jackman (Fordelt utover helgå då:)!

Så må jo også fredagens store begivenhet nevnes, da var vi på Queens Theatre og såg den storslåtte musikalen Les Miserables! Det var en helt fantastisk opplevelse, eg va fenglsa fra første stund og bare storkoste meg i 2 timer og 30 min :) Etterpå va vi på pizza hut og spiste mens vi snakka om musikalen!
Lørdag va fridagen vår i london, då kunne vi gjøre ka me ville! Me valgte då og først ta turen til Kensington high street hvor vi kikka litt i någen butikkar før me tok banen til oxford street! Der va me innom den kjente butikken primark, det e någe av det sykaste eg har opplevd, det var billig og der va myyye folk! Eg kjøpte ikkje någe der, men det va jo fasinerande og bare gå rundt og se på alle de galne folkå der, hehe! Etterpå tok vi turen innom HMV, ein musikk og film forretning, der handla eg :)
Ellers måtte me jo og ud på ein liten sightseeing tur, så me tok banen til westminister og fikk sett noen av de kjente london attraksjonene :)
På kvelden var me på kino og såg "Fame", det va gøy!
Søndag var vi på gudstjeneste i All souls church, veldi bra, etterpå tok vi turen til Hyde park og speakers corner, det var ein opplevelse!
Kvelden og uka ble avsluttet med felles middag på en indisk restaurant!
Alt i alt var det e utroli flott uke vi hadde sammen i både oxford & london, godt fellesskap og mye god undervisning i ein spennande by :)
.
Ellers kan eg jo nevna at eg for øyeblikket e heima på jørpeland, blir sikker her ei stund og skal prøve og få jobbet litt når eg e heima, herligt :)
Litt bilder fra dagene i london:
Queens Theatre og Les Miserables :D
På vei til Kensington high street gjennom hyde park
Big ben :D
London eye

Speakers corner i hyde park, debatt mellom en muslim og en kristen, "Who is the man of peace, Mohammed or Jesus?" var temaet!

1 kommentar:

Prop-ellen sa...

å, godt å høre at det var like bra i år!:) En tur for livet det der. Spennende.
Håper du koser deg hjemme. Ha en flott uke. :)