søndag, mars 14, 2010

Tante, Oslo, Sogndal, Rema, Akilles...osv!

Ja kanskje det e på tide og oppdatera her og litt!
Det e veldi lenge siden sist og litt har jo skjedd i det sista, så det får bli ein kjapp oppdatering fra den sista tiå :)

Først og fremst det kjekkaste og nok det viktigaste som har skjedd e jo at eg endelig e blitt tante te to heilt fantastiske jenter! Den 22 og 24 januar skjedde dette, ja på ei helg! Sara og Ella kom te verden, Sara kom et par dagar før! Og det gikk ikkje langa tiå før eg måtte rundt på besøk. Siden Ella e den som bur nærmast har det blitt någen turar ut til Gilja i det sista, eg kose meg stort i tanterollen, målet e og bli favoritten, men eg vett eg har konkuranse, men eg står på, hehe :)
Og ikkje så alt for lenge itte Sara kom så måtte eg jo ta turen til oslo, så den førsta vegå i februar tilbringte eg 5 flotte dagar ilag med Sara, også Mona og Fridtjov då, hehe, men det va nok Sara som fekk mest oppmerksomhet :) Hadde det heilt topp! Eg føle meg heldig som e tante til to så nydelige jenter!

Eg og Ella :)

Sara te venstre og Ella te høyre :)Eg og Sara :)

Itte någen herlige dagar i oslo så gjekk turen videre til sogndal for og besøke Siri Birgitte og Kristina! Dr var eg ei langhelg og hadde det heilt topp, takk for ei flotte helg Siri og Kristina, glede meg te neste tur ;)


Ellers har eg vært någen dagar på gimlekollen og gått igang med et nytt emne der, spennande, men merke de blir vanskeligare og finna tid te og setta seg ner og lesa, men eg prøve, hehe :) Etter någen dagar på gimlekollen gjekk turen videre te bergen og bildøy reunion, fekk treffa de fleste fra fjorårets kull som eg var stipendiat for, eg kjempe flotte helg, veldi kjekt og treffa gjengen igjen :)

Ellers her heima så går dagane til ein del jobbing på rema 1000 også e eg endelig komt skikkelig igang med trening på akilles, tok litt tid før eg fekk komt igang, hehe. Men nå har eg eget opplegg som eg følge og eg ska prøva å gå på bodystep ein gong i ugå ivertfall, det e jo veldi kjekt faktisk! Også har eg og Mona gått inn i en snopfri periode, fra februar og frem til sommerferien med unntak av lørdager og søndager, nyttig ivertfall :) Mandagen e eg med i ei huskjerka her på Jørpeland, veldi kjekt og vr med på, me ei ein gjeng som samles kver mandag heima hos kverandre og lese bibelen og snakke om det me har lest :)
Ja så dagane her går virkelig unna, merke at eg trivs veldig godt her heima på Jørpeland, så det e jo fint :) Ka det blir te høsten e ennå ikkje heilt avklart, men eg trur egentlig det blir oslo og kristendom grunnfag på meg, men det tar eg som det komme :)

Nå ligge der ei nye uga framføre med sine utfordringer og gleder, ka morgendagen bringe vett ingen, eg e spent :)
Neste helg ska me te oslo i barnadåp, glede meg veldi te det, eg e og så heldige å få vær fadder te lille Sara, så eg glede meg virkelig :)

Guds fred og ha ei flott uke :)

1 kommentar:

Prop-ellen sa...

Oy, dette var mye på en gang. Men ser du som du trives bedre hjemme enn meg ;)!
Grattis som tante. Det er stort! jeg venter bare på den siste som skal komme ut ;)
Og du, jeg er imponert; Trening OG snopestopp! jeg har kuttet ut begge deler :P Sitter her i senga og prøver å rulle meg ut ;) :P